קרנבל מסכים: פיתוחו של ז'רגון שפתי בקרב לקוחות תעשיית המין הישראלית

Research output: Contribution to journalArticlepeer-review

Abstract

זה מאות שנים צריכת מין מנשים בזנות נחשבת חלק אינטגרלי מתהליך האימון המגדרי ומניהול זהות גברית, משל הייתה מבחן אומץ הפגנתי שבאמצעותו הפרט רוכש את גבריותו מול כלל הקהילה הגברית. בימינו יצרה התפוררות הקולקטיביות הגברית חלל ריק, ואותו ממלאים פורומים מקוונים אנונימיים בבחינת "מועדון גברים" נכחד, שנהפך למנגנון המאסדר ומחזק את ההצדקות ואת הרציונליזציות הגבריות לרכישת שירותי מין. במוקד המאמר יעמוד למבחן המרחב המקוון כמרחב קרנבלי שבו מתפתח ז'רגון שפתי ייחודי המיוצר על-ידי שלוש דמויות: הצרכן, הצייד והמכור. באמצעות שלוש הדמויות האלה הכותבת מראה כיצד נוצרת רב-קוליות טקסטואלית המשמשת לגיבוש ממדיה השונים של הזהות הגברית. הקרנבל השפתי מציג אלטרנטיבה פרועה, משוחררת ומאתגרת שבה האקט המיני הנעשה בדרך כלל בשוליים ובמחשכים, חוצה את הקווים ונהפך ללב הדיון. זוהי שפה המאפשרת השאלה ועטייה של זהויות שהפרט מתאווה להן, וכך מציגה משחקיות, ביטוי תשוקות ופחדים, חילופי תפקידים וטקסי היפוך. קרנבל המסכים יותר משהוא מסתיר, הוא חושף רבדים עמוקים ומורכבים לתופעת צריכת מין מסחרי שעד כה נותרה חבויה בשולי המחקר האקדמי הישראלי.
Original languageHebrew
Pages (from-to)36-52
Number of pages17
Journalעיונים בשפה וחברה
Volume10
Issue number2
StatePublished - 2017

IHP Publication

  • ihp
  • Consumers
  • Discourse analysis
  • Electronic discussion groups
  • Identity (Psychology)
  • Internet -- Psychological aspects
  • Internet -- Social aspects
  • Language and the Internet
  • Men
  • Online social networks
  • Prostitution
  • Sex
  • אינטרנט -- היבטים פסיכולוגיים וחברתיים
  • גברים
  • זהות (פסיכולוגיה)
  • זנות
  • חקר השיח
  • לשון ואינטרנט
  • מגדר
  • מין
  • צרכנות וצריכה
  • קבוצות דיון ושיח באמצעות מחשבים
  • קהילות וירטואליות
  • רשתות חברתיות (באינטרנט)
  • שפה ומגדר

Cite this