TY - JOUR
T1 - רוטינת המיפוי בבית ספר תיכון — מבנה, תפקידים ומטרות
AU - סעדה, ברקת
AU - טובין, דורית
PY - 2022
Y1 - 2022
N2 - רוטינת המיפוי בבית הספר היא אחד המבנים הארגוניים המיועדים לעקוב אחר הישגי התלמידים, לזהות תחומי קושי ולהתאים תכנית שיפור. יחד עם זאת, פעמים רבות רוטינת המיפוי מבוצעת בעיקר לצורכי שיבוץ ומיון. מטרת המחקר היא לבחון את המבנה, התפקוד והתרומות של רוטינת המיפוי בבתי ספר. המחקר התבצע בשיטה של חקר מקרים מרובים, על רוטינות המיפוי במתמטיקה, אנגלית ושפה, בארבעה תיכונים גדולים ומבוססים ברחבי הארץ. בכל אחד מבתי הספר נערכו ראיונות, תצפיות וניתוח מסמכים, כאשר ניתוח הנתונים נערך על הרוטינות בתוך כל בית ספר וביניהם. ממצאי המחקר מעידים על רוטינה טיפוסית בעלת שישה שלבים, המושפעת מאוכלוסיית התלמידים,תחום הדעת, הגישה הניהולית ומטרות הרוטינה. כאשר הרוטינה מיועדת לשבץ תלמידים, היא מבוצעת באופן דומה וחלקי בכל בתי הספר שנחקרו, לפי לוח זמנים מתוכנן מראש ותוך מעורבות גבוהה של בעלי תפקידים. כאשר המטרה היא לקדם הישגיו של כל תלמיד, הרוטינה מבוצעת במלואה, בתדירות משתנה ותוך מעורבות נמוכה של בעלי תפקידים. מסקנתנו היא שהמבנה המודולרי של רוטינת המיפוי מאפשר תרומה ליציבות בית הספר כמו גם להסתגלות ולדרישות חיצוניות. השלכות תיאורטיות ומעשיות מוצגות בדיון. (מתוך המאמר)
AB - רוטינת המיפוי בבית הספר היא אחד המבנים הארגוניים המיועדים לעקוב אחר הישגי התלמידים, לזהות תחומי קושי ולהתאים תכנית שיפור. יחד עם זאת, פעמים רבות רוטינת המיפוי מבוצעת בעיקר לצורכי שיבוץ ומיון. מטרת המחקר היא לבחון את המבנה, התפקוד והתרומות של רוטינת המיפוי בבתי ספר. המחקר התבצע בשיטה של חקר מקרים מרובים, על רוטינות המיפוי במתמטיקה, אנגלית ושפה, בארבעה תיכונים גדולים ומבוססים ברחבי הארץ. בכל אחד מבתי הספר נערכו ראיונות, תצפיות וניתוח מסמכים, כאשר ניתוח הנתונים נערך על הרוטינות בתוך כל בית ספר וביניהם. ממצאי המחקר מעידים על רוטינה טיפוסית בעלת שישה שלבים, המושפעת מאוכלוסיית התלמידים,תחום הדעת, הגישה הניהולית ומטרות הרוטינה. כאשר הרוטינה מיועדת לשבץ תלמידים, היא מבוצעת באופן דומה וחלקי בכל בתי הספר שנחקרו, לפי לוח זמנים מתוכנן מראש ותוך מעורבות גבוהה של בעלי תפקידים. כאשר המטרה היא לקדם הישגיו של כל תלמיד, הרוטינה מבוצעת במלואה, בתדירות משתנה ותוך מעורבות נמוכה של בעלי תפקידים. מסקנתנו היא שהמבנה המודולרי של רוטינת המיפוי מאפשר תרומה ליציבות בית הספר כמו גם להסתגלות ולדרישות חיצוניות. השלכות תיאורטיות ומעשיות מוצגות בדיון. (מתוך המאמר)
UR - https://uli.nli.org.il/discovery/search?vid=972NNL_ULI_C:MAIN&query=lds05,contains,000937898
M3 - מאמר
SN - 0334-4770
VL - 37
SP - 11
EP - 33
JO - עיונים במינהל ובארגון החינוך
JF - עיונים במינהל ובארגון החינוך
ER -