Abstract
המחקר אשר מוצג במאמר בוחן את יחסם של התלמידים לבית הספר, את שאיפותיהם העתידיות (ההשכלתיות והתעסוקתיות) ואת הישגיהם הלימודיים. נתוני המחקר מתבססים על תוצאות מבחן פיז"ה (PISA) אשר נערך בשנת 2006 ובחן את הישגי התלמידים בתחום המדעים. התחומים המדעיים נהנים מיוקרה גבוהה בבתי הספר התיכוניים בישראל, ולבוגריהם יש סיכויים גבוהים במיוחד להתקבל למוסדות להשכלה גבוהה וללמוד במוסדות אלה נושאים שערכם גבוה בשוק העבודה. לנוכח מרכזיותם של התחומים המדעיים בתהליכים של ריבוד וניעות (השכלתית ותעסוקתית), הם מהווים בסיס טוב להשוואה בין קבוצות חברתיות במערכת החינוך הישראלית.
Original language | Hebrew |
---|---|
Title of host publication | יש סיכוי לשינוי? |
Subtitle of host publication | תאוריה ומחקר עדכני על שוויון הזדמנויות בחינוך |
Editors | רינת ארביב-אלישיב, יריב פניגר, יוסי שביט |
Place of Publication | תל-אביב |
Publisher | מכון מופ"ת |
Pages | 297-320 |
Number of pages | 24 |
ISBN (Print) | 9789655301380 |
State | Published - 2017 |