שדה החינוך והמשבר הפוליטי: טיפולוגיה

Research output: Contribution to journalArticlepeer-review

Abstract

מאמר זה מבקש להציע כלי אנליטי לניתוח היחסים בין החינוכי, הפוליטי והחברתי, שיסייע בהבנת
השלכותיו של המשבר הפוליטי על תפיסת החינוך. קשה להכליל ולדבר על שדה החינוך בישראל
כעל שדה מונולית י ומובחן. רוחב היריעה המאפיין אותו מתפרש על פני ארבעה זרמים שונים, בעלי
היסטוריות ואידיאולוגיות נבדלות, על חברות וקהילות מגוונות ועל ריבוי של דגשים ומטרות
חינוכיות. על כן, אין פלא כי לצד עשרות קבוצות ווטסאפ חדשות, התארגנויות של מורים, הורים
ותלמידים ה מגלים עניין ערני בשאלות על אודות הקשר בין חינוך לדמוקרטיה, ישנ ן גם התעלמות
והימנעות מעיסוק במשבר. השונות הרחבה מתבטאת גם באופי ההתייחסויות הציבוריות אליו.
אלה נעות על הספקטרום ש בין הצבעה על היקף המחאה המצומצם נגד מדיניות הממשלה בקרב
אנשי חינוך וביקורת על שמאבקם מתמקד בשכרם ובתנאי עבודתם, לבין הצבעה על מעורבות יתר
ואף אינדוקטרינציה של המאבק המתחולל נגד מהלכי הממשלה.
Original languageHebrew
Pages (from-to)427-444
Number of pages18
Journalעיונים בחינוך: כתב עת לעיון ומחקר בחינוך
Volume24
StatePublished - 2024

Cite this