TY - CHAP
T1 - שילוב יהודים וערבים בבתי ספר בישראל
AU - שויד, אורי
AU - שביט, יוסי
AU - אופק, מורן
AU - דלאשה, מייסון
N1 - נייר מדיניות מס' 2014.12
PY - 2014
Y1 - 2014
N2 - בישראל של שנת 2014 חיים כ-75 אחוז יהודים וכ-20 אחוז ערבים, אך ברוב תחומי החיים מתקיימת הפרדה ניכרת בין שתי הקבוצות. רובם המוחלט של הישראלים חיים ביישובים חד-לאומיים , עובדים במקומות עבודה נפרדים ולומדים במוסדות נפרדים במערכת החינוך. עם זאת, מציאות ההפרדה נמצאת בתהליך של שינוי , ובתחומים שונים נוצרים מרחבים אינטגרטיביים יותר. פרק זה מתמקד במערכת החינוך, ובוחן את ההיסטוריה וההווה של הפרדה ושילוב בין יהודים לערבים על גורמיו, השלכותיו והאתגרים שהוא מציב. בחלקו הראשון של הפרק נסקרת התהוות ההפרדה בין ערבים ליהודים במערכת החינוך במהלך המאה העשרים. החלק השני מציג נתונים עכשוויים על מגמות השילוב הגוברות לאטן בעשור האחרון. חלקו השלישי של הפרק עוסק במוטיבציות של הורים בבואם לבחור בית ספר משולב עבור ילדיהם, והסיכום נוגע בקצרה באתגרים שהשילוב מציב בפני מעצבי מדיניות החינוך. (מתוך המאמר)
AB - בישראל של שנת 2014 חיים כ-75 אחוז יהודים וכ-20 אחוז ערבים, אך ברוב תחומי החיים מתקיימת הפרדה ניכרת בין שתי הקבוצות. רובם המוחלט של הישראלים חיים ביישובים חד-לאומיים , עובדים במקומות עבודה נפרדים ולומדים במוסדות נפרדים במערכת החינוך. עם זאת, מציאות ההפרדה נמצאת בתהליך של שינוי , ובתחומים שונים נוצרים מרחבים אינטגרטיביים יותר. פרק זה מתמקד במערכת החינוך, ובוחן את ההיסטוריה וההווה של הפרדה ושילוב בין יהודים לערבים על גורמיו, השלכותיו והאתגרים שהוא מציב. בחלקו הראשון של הפרק נסקרת התהוות ההפרדה בין ערבים ליהודים במערכת החינוך במהלך המאה העשרים. החלק השני מציג נתונים עכשוויים על מגמות השילוב הגוברות לאטן בעשור האחרון. חלקו השלישי של הפרק עוסק במוטיבציות של הורים בבואם לבחור בית ספר משולב עבור ילדיהם, והסיכום נוגע בקצרה באתגרים שהשילוב מציב בפני מעצבי מדיניות החינוך. (מתוך המאמר)
UR - https://merhav.nli.org.il/primo-explore/search?vid=ULI&lang=iw_IL&query=lsr10,contains,001105492
M3 - פרק
T3 - דוח מצב המדינה
SP - 285
EP - 303
BT - דוח מצב המדינה: חברה, כלכלה ומדיניות 2014
ER -