שימוש ביישומונים מתמטיים כחלק אינטגרלי מרצף ההוראה: המלצות על בסיס מחקר רחב יריעה: [מחקר יישומי]

ארנון הרשקוביץ, מיכל טבח, ענת כהן, קובי גל, אודליה צאיידה, רינת אלמוזלינוס צור, איתן בן-חיים, אריק גולדשטיין, לבנת חלווה, עדן כתאני, בן לוי, שירן מיכאלי, אסף מקמיל, גל נקש, אבי סגל, אורית עזרא, דרור קורפרו, אורלי קליין-לטוכה

Research output: Contribution to journalArticlepeer-review

Abstract

במאמר זה, אנו מסכמים פרויקט מחקר ופיתוח רחב-יריעה, שנמשך שלוש שנים ועסק בשילוב יישומונים מתמטיים ברצף ההוראה. מטרתו העיקרית של המחקר הייתה לעודד שינוי משמעותי בנוגע לשילוב יישומונים מתמטיים בחינוך המתמטי, על מנת שמורים יתייחסו ליישומונים כאל משאב מרכזי ברצף ההוראה, ויעשו בהם שימוש שיטתי ומובנה לאורך זמן. שינוי זה צפוי להשפיע על דפוסי הלמידה של התלמידים שעושים שימוש ביישומונים אלו. הפרויקט כלל מחקר ופיתוח, ושילב מגוון מתודולוגיות, כולל שימוש בניתוח למידה (learning analytics) פיתוח אלגוריתמים מבוססי למידת מכונה (machine learning). אנו מדווחים על הממצאים העיקריים מן הפרויקט בהיבטים של הוראה ולמידה, ובהמשך לתובנות שעלו - מסכמים בהמלצות מעשיות לאנשי הוראת המתמטיקה. (מתוך המאמר)
Original languageHebrew
Pages (from-to)10-27
Number of pages18
Journalמספר חזק 2000
Volume32
StatePublished - 2021

Cite this