תהליכי הכללה (inclusion) של בני נוער בסיכון במסגרת תוכנית ליזמות חברתית-עסקית בחברה למתנ"סים

מיכל קרומר-נבו, מאיר טייכמן, עדי ברק

Research output: Contribution to journalArticlepeer-review

Abstract

המאמר בוחן את האופן שבו נעשתה הכללה של בני נוער בסיכון במסגרת תוכנית לפיתוח יזמות חברתית-עסקית במתנ"סים. ייחודה של התוכנית הוא במאמץ לשלב בני נוער במצבי סיכון בפעילות פנאי מובנית במסגרת אוניברסלית שאינה מתויגת. במחקר רואיינו בני נוער שהשתתפו בתוכנית, הצוות המדריך של התוכנית, מנהלות המתנ"סים שבהם פעלה התוכנית וכן אנשי מפתח מהנהלת החברה למתנ"סים. הממצאים מציגים את תהליך איתורם וגיוסם של בני הנוער, את כניסתם אל המתנ"ס, משברים שפרצו בעקבות קליטתם, את יחסיהם עם המדריכים ואת המפגש עם בני נוער אחרים. מן הממצאים עולים האתגרים והקשיים בהפעלת תוכנית מכלילה, חשיבותם של המדריכים בהפעלת התוכנית, הקשר של בני הנוער עם צוות המתנ"ס והגורמים שהובילו להצלחת ההכללה. בדיון מוצגות מסקנות תפעוליות לגבי הגורמים שמסייעים בהכללה (תקציר מתוך המאמר).
Original languageHebrew
Pages (from-to)33-53
Number of pages21
Journalמפגש לעבודה חינוכית-סוציאלית
Volume22
StatePublished - 2005

IHP Publication

  • ihp
  • Community centers
  • Entrepreneurship
  • Leisure
  • Power (Social sciences)
  • Problem youth
  • העצמה
  • יזמות ויזמים
  • מרכזים קהילתיים
  • נוער בסיכון
  • פנאי

Cite this