Abstract
המחברת מדגישה במאמרה את הצורך בהשגת איזון בין מטרות בית הספר שעיקרן הוא הכנת הדור הבא להמשכיות חברתית ותרבותית, תוך כדי פיתוח יכולות וכישורים אישיים של כל תלמיד, באמצעות המבנה הארגוני של בית הספר, המבוסס על שלושה עקרונות בסיסיים: מטרות חברתיות מרובות וסותרות, משאבים ייעודיים ומוגבלים, ומורים שהם מומחי הוראה אך לא למידה. המאמר מציג תהליכי שיפור העוסקים בקידום הישגים, שילוב חדשנות חינוכית ופיתוח מקצועי של המורים, ועולה מנו כי שיפור בית ספרי הוא אפשרי, בתנאי שהוא מביא בחשבון את אילוצי המבנה הארגוני ומגייס אותם לטובת התלמידים והמורים כולם. (מתוך המאמר)
Original language | Hebrew |
---|---|
Title of host publication | חינוך כמערכת מורכבת |
Editors | ח'אלד עראר, גילה קורץ, חנה בר ישי |
Place of Publication | חיפה |
Publisher | פרדס |
Pages | 61-83 |
Number of pages | 23 |
ISBN (Print) | 9781618387523 |
State | Published - 2021 |