תהליכי תכנון בקרב מורים משלבי תקשוב בבית-ספר יסודי

דורית טובין, סיסי אדרי

Research output: Contribution to journalArticlepeer-review

Abstract

מטרת המחקר המוצג במאמר לבדוק תהליכי תכנון בקרב מורים משלבי תקשוב (תקשורת ומחשוב), באמצעות דיווחיהם לגבי תהליכי תכנון, תהליכי יישום והיחסים שביניהם. מתוך הממצאים עולים שלושה דפוסי תכנון: "הזורם" - בו תוכננו קווי המתווה הכלליים והפרטים נשארו פתוחים לשינויים; "הגמיש" - בו הוכנה תכנית מפורטת אך דווח על יישום גמיש; והדפוס "המיישם" - בו ננקט תכנון מפורט ויושם בקפידה .עוד נמצא כי המורות מהדפוס "הזורם" ו"המיישם" תיארו יישום מעל או מתחת למתוכנן ואילו המורות "הגמישות" דיווחו על יישום מלא של התכניות. בדיון מוצגות השלכות תיאורטיות ויישומיות של ממצאים אלו (מתוך המאמר).
Original languageHebrew
Pages (from-to)149-167
Number of pages19
Journalעיונים במינהל ובארגון החינוך
Volume29
StatePublished - 2007

Cite this