Abstract
לטענת המחבר, גם תוכניות הלימודים וספרי הלימוד החדשים של שנות התשעים אינם שונים באופן מהותי מאלה שקדמו להם. הם מיישמים אומנם חלק מן המסקנות של ההיסטוריוגרפיה החדשה ביחס לסוגיות כגון היווצרותה של בעיית הפליטים הפלשתיניים והיחס ליהודי עדות המזרח, אולם בבסיסם הם מציגים את העמדה הציונית הישנה, המתבוננת על העבר דרך עיניה של הקבוצה האשכנזית הדומיננטית, תוך התעלמות מנרטיבים אחרים. המחבר אינו מציע נרטיב חלופי "נכון" יותר, אלא מצדד בריבוי נקודות מבט ובחשיפת התלמידים לוויכוחים ולמחלוקות באופן שיוכל גם לחדד את חשיבתם ההיסטורית. (מתוך המאמר)
Original language | Hebrew |
---|---|
Title of host publication | היסטוריה, זהות וזיכרון |
Subtitle of host publication | דימויי עבר בחינוך הישראלי |
Editors | אבנר בן-עמוס |
Place of Publication | תל-אביב |
Publisher | ההוצאה לאור של אוניברסיטת תל-אביב |
Pages | 47-67 |
Number of pages | 21 |
ISBN (Print) | 9652743437 |
State | Published - 2002 |