תוכניות הלימודים בהיסטוריה וגבולות התודעה הישראלית

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterpeer-review

Abstract

לטענת המחבר, גם תוכניות הלימודים וספרי הלימוד החדשים של שנות התשעים אינם שונים באופן מהותי מאלה שקדמו להם. הם מיישמים אומנם חלק מן המסקנות של ההיסטוריוגרפיה החדשה ביחס לסוגיות כגון היווצרותה של בעיית הפליטים הפלשתיניים והיחס ליהודי עדות המזרח, אולם בבסיסם הם מציגים את העמדה הציונית הישנה, המתבוננת על העבר דרך עיניה של הקבוצה האשכנזית הדומיננטית, תוך התעלמות מנרטיבים אחרים. המחבר אינו מציע נרטיב חלופי "נכון" יותר, אלא מצדד בריבוי נקודות מבט ובחשיפת התלמידים לוויכוחים ולמחלוקות באופן שיוכל גם לחדד את חשיבתם ההיסטורית. (מתוך המאמר)
Original languageHebrew
Title of host publicationהיסטוריה, זהות וזיכרון
Subtitle of host publicationדימויי עבר בחינוך הישראלי
Editorsאבנר בן-עמוס
Place of Publicationתל-אביב
Publisherההוצאה לאור של אוניברסיטת תל-אביב
Pages47-67
Number of pages21
ISBN (Print)9652743437
StatePublished - 2002

Cite this