Abstract
מתכנני תחבורה, הרואים בחיוב סלילת כבישים נוספים בישראל, מצדיקים זאת בכך, ששיעור הבעלות
על רכב בישראל עדיין נמוך מזה באירופה ואילו שיעור הנסיעות בתחבורה הציבורית בארץ עדיין גבוה
מהממוצע האירופאי. אולם לא די להתמקד בשיעורי בעלות על רכב; יש לקחת בחשבון לפחות עוד שני
מרכיבים חשובים:
* שיעור השימוש בכלי הרכב;
* מספר הנסיעות שנעשות ברכב ליחידת שטח.
במונחים של נסועה )קילומטראז'( לרכב, ישראלים הם משתמשים "כבדים": הנסועה השנתית לכלי. רכב לק"מ רבוע בישראל צפונה מהנגב כבר עולה על זו של כל מדינה במערב אירופה
על רכב בישראל עדיין נמוך מזה באירופה ואילו שיעור הנסיעות בתחבורה הציבורית בארץ עדיין גבוה
מהממוצע האירופאי. אולם לא די להתמקד בשיעורי בעלות על רכב; יש לקחת בחשבון לפחות עוד שני
מרכיבים חשובים:
* שיעור השימוש בכלי הרכב;
* מספר הנסיעות שנעשות ברכב ליחידת שטח.
במונחים של נסועה )קילומטראז'( לרכב, ישראלים הם משתמשים "כבדים": הנסועה השנתית לכלי. רכב לק"מ רבוע בישראל צפונה מהנגב כבר עולה על זו של כל מדינה במערב אירופה
Translated title of the contribution | Road Transport, Environment and Equity in Israel |
---|---|
Original language | Hebrew |
Place of Publication | ירושלים |
Publisher | מרכז אדוה |
Number of pages | 55 |
ISBN (Print) | 965-7125-01-4 |
State | Published - 1999 |
Publication series
Name | מידע על שוויון |
---|---|
ISSN (Print) | 0792-7029 |