TY - JOUR
T1 - תפיסת התפקיד של גננות המובילות קהילה למידה מקצועית (PLC): הקונפליקט בתפקידן כמובילות הקהילה המקצועית
AU - חיאק, מירב
AU - אבידב-אונגר, אורית
AU - כהן, סיון
PY - 2024
Y1 - 2024
N2 - מטרת המחקר לחשוף את הגורמים בקבלת התפקיד של גננות המובילות קהילת למידה מקצועית (PLC )במסגרת מודל "אשכולות גנים במרחבים גאוגרפיים"וכן את ההיבטים בתפיסת תפקידן. המחקר בוצע בגישה האיכותנית וכלל 30 גננות אשר מילאו תפקיד כגננת מובילה של קהילת למידה מקצועית במשך שנה–שנתיים, בנוסף לתפקידן המסורתי כגננות. במחקר נעשה שימוש בשני כלי מחקר: ריאיון עומק מובנה למחצה וריאיון בקבוצת מיקוד. בניתוח הממצאים מופו גורמים פנימיים וחיצונים בקבלת התפקיד. הגורמים הפנימיים שתוארו על־ידי הגננות הם: רצון בשינוי והתחדשות בתפקידן המסורתי כגננות; רצון להוביל ולהכשיר גננות חדשות; רצון בהתפתחות מקצועית משמעותית; רצון בשיתוף ובתמיכה ותחושת שליחות ואמונה במודל החדש. הגורמים החיצוניים שתוארו על־ידי הגננות הם: קבלת התפקיד בשל רצון בקידום מקצועי; קבלת התפקיד מתוך הכרח וקבלת התפקיד מתוך רצון לגמול שכר. בנוסף, מופו בקרב הגננות המובילות, היבטים מנהיגותיים ופדגוגיים בתפקידן כמובילות קהילת למידה מקצועית. ממצאי המחקר עולה כי הגננות המובילות קהילת למידה מקצועית חוות קונפליקט בתפקידן זה הן נדרשות לנווט בתבונה ורגישות בין מנהיגותן בקהילת הלמידה המקצועית וביסוס האמון בקהילה לבין דרישות התפקיד והפיקוח. (מתוך המאמר)
AB - מטרת המחקר לחשוף את הגורמים בקבלת התפקיד של גננות המובילות קהילת למידה מקצועית (PLC )במסגרת מודל "אשכולות גנים במרחבים גאוגרפיים"וכן את ההיבטים בתפיסת תפקידן. המחקר בוצע בגישה האיכותנית וכלל 30 גננות אשר מילאו תפקיד כגננת מובילה של קהילת למידה מקצועית במשך שנה–שנתיים, בנוסף לתפקידן המסורתי כגננות. במחקר נעשה שימוש בשני כלי מחקר: ריאיון עומק מובנה למחצה וריאיון בקבוצת מיקוד. בניתוח הממצאים מופו גורמים פנימיים וחיצונים בקבלת התפקיד. הגורמים הפנימיים שתוארו על־ידי הגננות הם: רצון בשינוי והתחדשות בתפקידן המסורתי כגננות; רצון להוביל ולהכשיר גננות חדשות; רצון בהתפתחות מקצועית משמעותית; רצון בשיתוף ובתמיכה ותחושת שליחות ואמונה במודל החדש. הגורמים החיצוניים שתוארו על־ידי הגננות הם: קבלת התפקיד בשל רצון בקידום מקצועי; קבלת התפקיד מתוך הכרח וקבלת התפקיד מתוך רצון לגמול שכר. בנוסף, מופו בקרב הגננות המובילות, היבטים מנהיגותיים ופדגוגיים בתפקידן כמובילות קהילת למידה מקצועית. ממצאי המחקר עולה כי הגננות המובילות קהילת למידה מקצועית חוות קונפליקט בתפקידן זה הן נדרשות לנווט בתבונה ורגישות בין מנהיגותן בקהילת הלמידה המקצועית וביסוס האמון בקהילה לבין דרישות התפקיד והפיקוח. (מתוך המאמר)
UR - https://uli.nli.org.il/discovery/search?vid=972NNL_ULI_C:MAIN&query=lds05,contains,000937898
M3 - מאמר
SN - 0334-4770
VL - 38
SP - 91
EP - 113
JO - עיונים במינהל ובארגון החינוך
JF - עיונים במינהל ובארגון החינוך
ER -