Abstract
סטודנטים יוצאי אתיופיה שייכים לאחת הקבוצות העניות ביותר באוכלוסייה היהודית בישראל. הם מתמודדים עם פערים חברתיים ותרבותיים בנוסף לקשיים כלכליים וסטריאוטיפים גזעניים. בהקשר זה המחקר הנוכחי שואל האם רשתות חברתיות מקוונות יכולות להציע משאבים חברתיים, תרבותיים ולימודיים שאינם זמינים בדרכי תקשורת אחרות לשילובם של צעירים אלו במערכת ההשכלה הגבוהה? הממצאים מבוססים על סקר בו השתתפו 136 סטודנטים מקבוצת הרוב, ו-36 סטודנטים יוצאי אתיופיה, וכן ניתוח 385 פוסטים מקבוצת הלמידה בפייסבוק. נמצא, כי קיים פער דיגיטלי בין סטודנטים יוצאי אתיופיה לבין סטודנטים מקבוצת הרוב. בנוסף, סטודנטים יוצאי אתיופיה לא לקחו חלק פעיל בקבוצת פייסבוק, שנפתחה באופן ספונטני על ידי סטודנטים בהקשר לקורס אקדמי בו למדו. דפוס ההשתתפות של הסטודנטים יוצאי אתיופיה בקבוצה זו היה פריפריאלי והסתכם בצפייה בלבד. (מתוך המאמר)
Translated title of the contribution | The Role of Social Media in Learning and Social Integration Among Students of Ethiopian Origin |
---|---|
Original language | Hebrew |
Title of host publication | האדם הלומד בעידן הטכנולוגי: כנס צ'ייס למחקרי טכנולוגיות למידה (קובץ) |
Publisher | האוניברסיטה הפתוחה |
Pages | 38-44 |
State | Published - 2015 |