They Felt I Raped a Role that Was Not Supposed to Be Mine: First Woman Principal in a Bedouin Tribal Society.

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterpeer-review

Abstract

מטרה: להביא את סיפורה של מנהלת בית הספר הראשונה המגיעה משבט בדואי מהנגב. נבדקים: מנהלת בית ספר, בדואית. שיטה וכלי מחקר: מחקר איכותני שהתבסס על ראיונות עומק שנערכו במשך שלוש שנותיה של הנבדקת כמנהלת בית הספר. מן הממצאים: שני נושאים עיקריים עולים מסיפור חייה של המנהלת: מאבקה להשגת העמדה הניהולית ואופי ההתנהגות והסגנון הניהולי שלה לאחר שקיבלה את המשרה והחליטה לדבוק בה. בשני שלבי המאבק - לפני קבלת התפקיד ולאחריו - פעלה המנהלת לאור הקודים התרבותיים של החברה המסורתית ממנה באה. יחד עם זאת, אי שבירת הכללים היוותה אסטרטגיה באמצעותה יכולה היתה להוכיח לחברה הבדואית כי גם אישה הפועלת בניגוד למקובל יכולה לשמור על צניעות ולנהוג בכבוד כלפי הזולת.
Original languageEnglish GB
Title of host publicationWomen Principals in a Multicultural Society
Subtitle of host publicationNew Insights into Feminist Educational Leadership
EditorsIzhar Oplatka, Rahel Herts-Lazarovits
Place of PublicationRotterdam
PublisherSense Publishers
Pages123-137
Number of pages15
ISBN (Print)9077874275
StatePublished - 2006

Keywords

  • חינוך במגזר הערבי ; בדואים ; מנהלי בתי ספר ; חקר מקרה ; חברה מסורתית ; שמרנות ; תפקידי מין ; נשים ; סגנונות ניהול

Cite this